Вітаємо всіх творчих класних керівників Шевченківського району м. Запоріжжя

Виховання дітей це тільки самовдосконалення, якому ніщо не допомагає стільки, як діти.
Лев ТОЛСТОЙ

вівторок, 25 жовтня 2011 р.

Форми науково-методичної роботи

Форми науково-методичної роботи розподіляються за видами:
науково-методичний – стосується наукової методики, пов’язаної з її створенням і використанням;
науково-практичний – наукової і практичної діяльності в будь-якій галузі, призначеній для неї;
методологічний – методів дослідження, що використовуються в будь-якій науці відповідно до специфіки об’єкту її пізнання;
методичний – методів викладання певної науки, предмета, способів і прийомів доцільного проведення будь-якої роботи;
науковий – розробки питань науки;
практичний – стосується питань використання на практиці знань у галузі.
Семінар – форма групових навчально-теоретичних або практичних занять з будь-якого предмета, теми, наукової, навчальної та іншої проблеми для студентів вищих навчальних закладів, слухачів курсів, що передбачає обговорення учасниками завчасно підготовлених повідомлень, доповідей  під керівництвом викладача 
Практикум – форма практичного навчання, заняття з будь-якого предмета у вищому навчальному закладі. У процесі практикуму слухачі опановують методику спостереження заходів, вчаться проводити їх системний аналіз. Практичні заняття активно впроваджуються у вигляді ділових, рольових ігор, організаційно-діяльнісних ігор, різних тренінгів.
Конференція – збори, нарада для обговорення та розв’язання наукових, методичних, виробничих питань.
Тренінг - це інтенсивна форма навчання, націлена на практичне освоєння прийомів використання того або іншого інструменту, технології, продукту. 
Педагогічні читання – підсумкова форма науково-методичної роботи. Вони проводяться за підсумками роботи певного часового відрізка або у зв’язку із завершенням певного етапу роботи.
Круглий стіл. Передбачає широке обговорення проблеми за участю всіх членів групи. Ефективність підвищується за умови висловлювання різних точок зору, оригінальності ідей.
Педагогічна виставкаформа пропаганди і впровадження передового досвіду у педагогічну практику.
Проблемні групи - це об'єднання педагогів, що створюються на певний час для вирішення якоїсь проблеми і розпадаються по мірі її вирішення.
Творчі групи — це організовані невеликі колективи передових, найдосвідченіших працівників освіти, які поглиблено вивчають розв'язувану педагогічною наукою проблему і забезпечують творче впровадження в практику шкіл висновків і положень науки. 
Майстер–клас – це головний засіб передачі концептуальної нової ідеї своєї (авторської) педагогічної системи. Вчитель як професіонал впродовж низки років виробляє індивідуальну (авторську) методичну систему, що включає цілепокладання, проектування, використання послідовності низки відомих дидактичних і виховних методик, уроків, заходів, власні «ноу-хау», враховує реальні умови роботи з різними категоріями учнів тощо.
Педагогічні майстерні (творчі майстерні). У майстернях працюють майстри, підмайстри, ремісники. Головна умова діяльності педагогічних майстерень - наявність майстра, який володіє важливим, мабуть, унікальним досвідом, методиками, технологіями.
Школа передового педагогічного досвіду. Школа працює на постійній основі. У роботі школи фіксуються 6 основних напрямів:
-    проведення діагностичних процедур;
-  проведення експериментів, досліджень, аналізу проблеми, розробки нових методичних підходів і прийомів, вивчення досвіду, накопиченого в інших школах;
-    супровід і підтримка індивідуального педагогічного пошуку;
- обговорення ходу і проміжних підсумків педагогічного досвіду;
створення бази даних педагогічного досвіду;
- розповсюдження нових корисних педагогічних розробок колег.
Школа педагогічної майстерності (ШПМ) - це добровільне об'єднання вчителів з високою творчою активністю, із власним баченням проблем(и) навчально-виховного процесу, з високими результатами своєї практичної діяльності, робота якого спрямована на удосконалення фахового рівня кожного учасника школи.
Методичний фестиваль – багатопланова разова форма методичної роботи з великою аудиторією педагогів та методистів, що передбачає пропаганду ППД і ставить за мету обмін досвідом роботи, впровадження нових педагогічних знахідок.
Творчий звіт учителя - це форма методичної роботи спрямованої на пошук, підтримку і пропаганду прогресивного педагогічного досвіду вчи­теля, а також діяльності всього педагогічного колективу з питань нових технологій, організації навчально-виховної та методичної роботи в закла­дах освіти.
Творчий портрет учителя - це форма методичної роботи з форму­вання творчої активності, розвитку ініціативи педагога, узагальнення і по­ширення його досвіду, зростання авторитету.
«Мозкова атака» - метод, запропонована Дж. Дональдом Філіпсон (США), дозволяє суттєво збільшити ефективність генерації нових ідей у великій аудиторії (число учасників варіюється від 60 до 80 чоловік). Присутніх ділять на малі групи чисельністю 5-6 чоловік. Керівник кожної групи є одночасно керівником всієї сесії. Після поділу аудиторії на малі групи останні проводять самостійну сесію прямої мозкової атаки. Тривалість роботи малих груп може бути різною, але чітко визначеною, наприклад, 15 хвилин. Після генерації ідей в малих групах проводиться їх оцінка. Потім вибирають найоригінальнішу.
Методика фокус – групи відноситься до якісних методів збору інформації і базується на використанні ефекту групової динаміки. Застосування даного методу припускає групову дискусію під керівництвом фахівця (модератора). Основним достоїнством даного методу є можливість оперативного отримання так званої глибинної інформації в невеликій групі респондентів.


1 коментар: